Tu jesteś:Start / Szlaki / Słoneczne plaże / Część II

Plaża i Park Rekreacyjny w Łagowie

Przepięknie położony na przesmyku dwóch jezior Łagów, słynie z Zamku Joannitów i festiwali filmowych. Tym razem jednak chcemy Was zaprosić na plażę.

Jak tu dotrzeć?

-Do Łagowa najłatwiej dotrzemy samochodem, zjeżdżając z drogi krajowej 92 w miejscowości Gronów. Po pokonaniu 3 km przejedziemy pod ceglanym wiaduktem kolejowym, za którym ujrzymy tablicę z napisem Łagów, a kilkaset metrów dalej, leżące po lewej stronie jezioro. Charakterystyczne drewniane bungalowy wśród sosen i napis Mondi, Restauracja La Vie, zapewnią nas, że jesteśmy u celu podróży.

-Jeśli do Łagowa dotarliście podróżując szlakiem Rządzone Habitem i właśnie opuściliście gościnny zamek, na plażę dotrzecie kierując się przez Bramę Polską, ulicą Pineckiego do skrzyżowania z ulicą 1 Lutego, vis-a-vis przystanku autobusowego. Tu skręcicie w prawo, kierując się na Świebodzin. Naszej słonecznej plaży wypatrujcie po prawej stronie, po przejechaniu około 1 km od zamku (3-4 minuty rowerem).

Dlaczego Was tu zapraszamy?

Położona na półwyspie plaża, oferuje kąpiel w charakterystycznej dla Łagowa, szmaragdowej toni jeziora, a widok na położony w oddali zamek jest niezapomniany. Wodna przestrzeń przed nami usiana jest rowerami wodnymi – swoistą wizytówką miasta. Fakt, że jesteśmy na terenie Parku Rekreacyjnego Mondi, zapewnia możliwość umilenia wypoczynku sobie i milusińskim. Dla najmłodszych czekają tu ponadto liczne place zabaw. Gdy złapie Was głód, nie musicie wcale wracać do centrum Łagowa. Tutejsza restauracja oferuje kuchnię europejską polską i… indyjską!

Zrozumiemy, jeśli zakochacie się w tym miejscu i będziecie chcieli pozostać tu dłużej… Zarówno na miejscu, jak i w mieście, bez trudu znajdziecie nocleg.

Gdy jednak znudzi Wam się plażowanie, zachęcamy do wycieczek rowerowych i nording walking wytyczonymi szlakami wokół łagowskich jezior. Nie zapomnijcie również o naszym najwyższym szczycie - Bukowcu. Albo po prostu wróćcie z nami na szlak…

Najbliższe Słoneczne Plaże Lubtur:

Plaża w Lubrzy: 15 km (40minut rowerem), drogą przez Żelechów (Pałac na szlaku Zamki, dwory i pałace), Bucze, Nową Wioskę

Plaża w Przełazach: 14,5 km, drogą przez Gronów (kierunek Świebodzin), za Autoportem 2000, skręcamy w prawo na Przełazy.

Wariant rowerowy - przez Żelechów, Bucze, Mostki : 15 km (w Buczem, dojeżdżając do skrzyżowania z drogą na Lubrzę, jedziemy na wprost -drogą polną aż do lasu, tam - trzymając się głównego traktu - po 2 km docieramy do wiaduktu kolejowego we wsi Mostki, za którym skręcamy przed stolarnią w prawo, ku górze. Po 50 metrach dojeżdżamy do DK 92. Kilkadziesiąt metrów na prawo od nas, znajduje się widoczny po drugiej stronie szosy, zjazd z drogi krajowej do wsi Przełazy. Pozostaje nam do pokonania asfaltową drogą około 4 km.)

Plaża Kormoran w Niesulicach: 20 km – drogą przez Gronów, Przełazy.

Wariant rowerowy – opisany wyżej przez Żelechów, Bucze, Mostki do Przełaz, gdzie na skrzyżowaniu przy kościele skręcamy w prawo, a następnie w lewo, w brukową drogę ze znakiem Złoty Potok. Tam jedziemy dalej, aż do wsi Kalinowo, gdzie skręcamy w lewo. Po przejechaniu 1,5 km docieramy do Niesulic.

Plaża nad jeziorem Reczynek w Ośnie Lubuskim

Dojazd: 1,5 km czas dojazdu
-samochodem 3 min
-rowerem 5 min

Z Centrum Ośna Lubuskiego (parking przed Ratuszem) jedziemy w prawo, ulicą Krótką do skrzyżowania z ul. 1 Maja, gdzie skręcamy w prawo. Po przejechaniu 150 metrów skręcamy w lewo, w ul. Rybacką i kontynuujemy podróż dalej ul. Słubicką – 130 metrów, po czym skręcamy w prawo: w ulicę Wodną, którą jedziemy około 850 metrów do skrzyżowania z ul. Jeziorną. Po lewej stronie ulicy, wśród drzew, połyskuje jezioro, nad którym mieści się ośrodek wypoczynkowy i nasza „Słoneczna Plaża”

Położone na skraju miasta jezioro Reczynek jest godnym miejscem wypoczynku. Tutejsza strzeżona plaża oferuje duże bezpieczne pomosty, czysty piasek oraz mnóstwo miejsca do aktywnego wypoczynku. Do dyspozycji mamy bowiem boisko do plażowej, piłki siatkowej i koszykówki –streetballa. Jak przystało na porządną plażę, także i tu znajdziemy wypożyczalnię sprzętu wodnego. Jeśli zgłodniejecie, możecie skorzystać z restauracji lub spróbować sił w grillowaniu. Są do tego specjalnie przygotowane miejsca! Położona niemal w otwartym terenie plaża, oferuje mnóstwo słońca. Na skraju ośrodka, na chętnych czekają domki kempingowe i pole namiotowe. Spoglądając na jezioro z pewnością wypatrzycie na przeciwległym brzegu, wnoszącą się na wzgórzu, wieżę Erckarda, skąd roztacza się przepiękna panorama okolicy, do obejrzenia której serdecznie zapraszamy!

Wycieczka do Wieży Erckarda: punkt startu - parking przy ratuszu. Długość trasy: 2 km - 3min samochodem (ok. 5 minut rowerem).

Mając za sobą budynek ratusza skręcamy w lewo, w ulicę M. Kopernika. Mijamy znany nam gotycki kościół. Zza nielicznych budynków po prawej stronie ulicy, wciąż spozierają na nas mury obronne. Skręcamy w ulicę Słubicką i przejeżdżamy przez bramę miejską. 200m dalej, na zakręcie skręcamy w prawo- w ulicę Gronowską. Kontynuujemy nią podróż: zabudowania ustępują, na dość ostrym zakręcie w lewo, zjeżdżamy w prawo, w piaszczysto - żwirową drogę. Na wzgórzu przed nami: cel naszej podróży. Kamienna wieża z 1937 nazwana imieniem Dietriecha Eckarta.

Adres: Ul. Jeziorna 69-220 Ośno Lubuskie tel.(095) 757 51 18 GPS: (52°27’42.14” 14°52’8.01”)

Gdzie jeść, gdzie spać?

ul. Konwaliowa 5, 69-220 Ośno Lubuskie
95 757 74 19villaplena.pl
ul. Dolina Leśna 1, 69-220 Ośno Lubuskie
95 757 50 94dolinalesna.com
ul. Kościuszki 3, 66-220 Łagów
68 341 21 19zamek-lagow.pl
ul. Chrobrego, 66-220 Łagów
68 341 21 53delfka.com.pl
ul. Zamkowa 6, 66-220 Łagów
68 341 21 63
Łagówek 33a, 66-220 Łagów
68 341 27 55wczasy-u-batorskich.prv.pl
ul. Ogrodowa 2a, 66-220 Łagów
68 341 26 42wladkowscy.rep.pl
Poźrzadło 22, 66-220 Łagów
68 341 12 39frankowka.travel.pl
ul. Słoneczna 4, 68 341 22 48
ul. Słoneczna 9, 66-220 Łagów
68 341 23 34kozacka.superturystyka.pl
ul. Kościuszki 2, 66-220 Łagów
68 341 21 80
ul. Zamkowa 11, 66-220 Łagów
68 341 22 57podlipami.com.pl
ul. Zamkowa 7, 66-220 Łagów
ul. 1 lutego 1, 66-220 Łagów
68 341 20 30mundi-recra.pl
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Szukaj
Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich - Europa inwestująca w obszary wiejskie.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach działania „Wdrażanie projektów współpracy”
Osi IV LEADER Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007 – 2013.
Instytucja Zarządzająca Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 - Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi.